dimecres, 18 de maig del 2022

TALLERS I JOCS MATEMÀTICS

 Aquest post us vol mostrar un poc de quina manera treballem la part de logicomatemàtiques. Intentem fer activitats variades on practiquem el  traç dels números, quantitat, raonament, compteig, mesures, lògica, formes geomètriques... a través de propostes lúdiques, divertides, que suposin un repte. Ens sembla important que no només siguin individuals sino que ens agrada aquelles que es poden fer també en parella o petit grup.

Dins del dia a dia es fan altres tipus d'activitats on la numeració i la part de logicomatemàtiques estan present també com les que fem a l'assemblea dins de les rutines (quants som a l'aula, quants no han vengut...) jocs amb els daus, també reforcem fent bingos amb les pissarres veledes, fitxes, etc.

Este post os quiere mostrar un poco de qué manera trabajamos la parte de logicomatemáticas. Intentamos hacer actividades variadas donde practicamos el trazo de los números, cantidad, razonamiento, conteo, medidas, lógica, formas geométricas... a través de propuestas lúdicas, divertidas, que supongan un reto. Nos parece importante que no sólo sean actividades individuales sino que nos gustan aquellas que se pueden hacer también en pareja o pequeño grupo.

En el día a día se hacen otro tipo de actividades donde la numeración y la parte de logicomatemáticas estan presentes también como las que hacemos en la asamblea dentro de las rutinas (cuántos somos en clase, cuántos no han venido...) juegos con los dados, también reforzamos haciendo bingos con las pizarras veledas, fichas, etc.

A continuació us present algunes de les que hem estat fent. Es van introduint de mica en mica i llavors programem un temps per poder desenvolupar-les.

A continuación os presento algunas de las que hemos estado haciendo. Se van introduciendo poco a poco y luego programamos un tiempo para poder desarrollarlas.

JUGUEM A BITLLES

Han de fer una graella a la pissarra i escriuen el seu nom. Col·loquen les bitlles en terra i llancen. Llavors han de comptar les que han tombat. Si han tirat dos fan el número i també dibuixen dos cercles per a què les sigui més fàcil fer el recompte final.

JUGAMOS A LOS BOLOS

Tienen que hacer una tabla en la pizarra y escriben su nombre. Colocan los bolos en el suelo y lanzan. Luego tienen que contar las que han derribado. Si han tirado dos hacen el número y también dibujan dos círculos para que les sea más fácil hacer el recuento final.











DIANA

És la mateixa dinàmica que l'anterior.

Es la misma dinámica que el anterior.






CONTE "EL SEÑOR CIEMPIÉS"

Mitjançant aquesta història ens adonem de què les nostres sabates tenen un número doncs els nostres peus tenen una mida concreta. Descobrim quin és el nostre buscant en les nostres sabates i llavors fem una gràfica entre tots.

A través de esta historia nos damos cuenta de que nuestros zapatos tienen un número pues nuestros pies tienen una medida concreta. Descubrimos cuál es el nuestro buscando en nuestros zapatos y luego hacemos una gráfica entre todos.







JOCS MATEMÀTICS
Procurem utilitzar diferents materials i anem canviant les propostes 

JUEGOS MATEMÁTICOS
Procuramos utilizar materiales diferentes y vamos cambiando las propuestas














































Acabem amb un cercle per saber com han funcionat les parelles, si ha hagut algun problema, veure com l'han solucionat. També ens agrada saber quines propostes les han  agradat més o menys.

Acabamos con un círculo para saber cómo han funcionado las parejas, si ha habido algún problema, ver cómo lo han solucionado. También nos gusta saber qué propuestas les han gustado más y cuáles menos.





MESUREM ANIMALS DEL MAR
Aprofitàrem un llibre on sortien petites informacions sobre animals i fent servir un mesurador de salts de longitud comprovem fins a on arriben els metres que ens diu el llibre. Llavors veim quants de boixos i boixes necessitem per arribar a aquells metres. Aquest tipus d'activitats les fem sempre que tenim l'oportunitat.

MEDIMOS ANIMALES DEL MAR
Aprovechando un libro donde salen pequeñas informaciones sobre animales y utlizando un medidor de saltos de longitud comprobamos hasta dónde llegan los metros que nos dice el libro. Luego vemos cuántos niños y niñas necesitamos para llegar a aquellos metros. Este tipo de actividades las hacemos siempre que tenemos la oportunidad.




TREN DE NÚMEROS
Aquest joc ens agrada molt, consisteix en col·locar tantes cadires com alumnes hi ha aquell dia. Les hem de posar en filera índia, com si fo
ra un tren. Llavors jo enganxo un número darrera cada una i dono una targeta on hi ha una quantitat. Els infants s'han de seure amb els ulls tapats i jo reparteix les targetes. A continuació faig el xiulet d'un tren i dic "passatgers al tren". Cada u ha d'agafar la seva i comptar amb cura. Quan ja saben el número han de buscar la cadira i seure. Quan ja estan tots asseguts faig de revisora i comprovem entre tots si s'han assegut bé. Tenim regles numèriques per la classe que ens ajuden a esbrinar el número. És molt important fer bé el compteig per no equivocar-nos. Aquest joc el repetim sovint i de cada vegada vaig introduint números més grossos.

                                   TREN DE NÚMEROS
Este juego nos gusta mucho, consiste en colocar tantas sillas como alumnado hay aquel día. Las tenemos que poner en fila india, como si fuera un tren. Luego engancho un número detrás de cada una y doy una tarjeta donde hay una cantidad. Los niños y niñas se tienen que sentar con los ojos cerrados y yo reparto las tarjetas. A continuación hago el silbato del tren y digo "pasajeros al tren". Cada uno tiene que coger la suya y contar con cuidado. Cuando ya sabemos el número tienen que buscar la silla y sentarse. Cuando están todos sentados hago de revisora y comprobamos entre todos si se han sentado bien. Tenemos reglas numéricas por la clase que nos ayudan a adivinar la grafía del número. Es muy importante hacer bien el conteo para no equivocarnos. Este juego lo repetimos a menudo y cada vez vamos introduciendo números más grandes.









                                        

Hem fet també una altra modalitat, hem col·locat les cadires de dos en dos i hem dit que és la cabina d'un avió. Llavors he donat la grafia dels números a uns infants i les quantitats a altres. En aquest cas han de buscar a la seva parella i llavors s'han assegut a les cadires. Quan estam tots asseguts decidim a on volem viatjar 😊

Hemos hecho otra modalidad, hemos colocado las sillas de dos en dos y hemos dicho que es la cabina de un avión. Luego he dado la grafía de los números a un niño-a y la tarjeta de la cantidad a otro-a. En este caso tienen que buscar a su pareja i después deciden dónde sentarse. Cuando todas las parejas tienen su asiento decidimos a dónde queremos volar 😊


Esper que us hagi agradat aquest petit viatge

Espero que os haya gustado este pequeño viaje 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Drawing crabs!

Today we have been drawing awesome cartoons!! Avui hem estat creant uns dibuixos espectaculars en moviment!! ¡Hoy hemos estado creando unos ...